Foc al secà

De cop, per un peu de pàgina de La Vanguardia digital, m’assabento que s’ha calat foc al secà de Balaguer, a la partida que en diuen d’en Sorigué, vorejant al Sud la plana de Mormur.

Quina angoixa, aaah, quin patiment, mentres bucejo per internet mirant de trobar detalls. Els que trobo, no son gaire tranquilitzadors, puix que ubica la zona cremada prop del meu món secret, al voltant de les pedreres de Can Sorigué, seguint el curs del Farfanya, a prop, massa aprop del Rodal. S’haurà cremat el meu bosc? S’ha calcinat el paisatge?

Pateixo impotent esperant ésser informat. I maleïnt la meva estància aquí, tant lluny. Ai. Quin neguit.

I després, un cop passat l’ensurt, o al menys el primer cop, penso que això em passa per agafar-li apreci a les coses, als paisatges, a les persones, als records…

Em fico a la dutxa. Només tinc la pell que m’envolta. Ni amors, ni fills, ni terres ni records. Només present.

Quan surto de la dutxa, encara mullat, clico el botó F5 per actualitzar la plana de notícies, a veure si informen de més detalls, actualitzo també la bústia, per saber si algú em dona notícies des de Balaguer, miro si m’han contestat el sms alarmat que he escrit als amics.

Res. No news, good news?

Mentres em vesteixo, perque d’aquí una estona em venen a buscar per dur-me a sopar (i jo ja pateixo perque el meu cap romandrà al secà tot aquest vespre), penso què poc m’ha durat el seny estoic i el no aferrar-me a les coses.

M’estiro al llit, oloro el meu cos perfumat. No tinc ganes de sortir. Voldria ajudar als bombers, voldria ésser allà. Voldria suar la samarreta donant un cop de mà i protegir els conreus i els boscos escadussers d’aquell paisatge. Però estic aquí, impotent. En una cambra luxuosa i anònima d’hotel. Mirant les llumetes d’Amman, el vespre ja ha caigut. A mig vestir, perfumat i desesmat. Amb la gana esbatussada per l’ensurt. I cansat de tot un dia visitant facilities, key-deciders y autoritats de tot pelatge, y las que te rondaré morena durant el dia de demà.

Responder

