Sentir-se integrat

Saber que quan surto al carrer, em coneixen com el “noi del sombrero“, perque poques vegades, a l’hivern, surto sense el meu capell de feltre. Saber que sóc benvingut als menjars populars que s’organitzen al meu carrer i que compten amb mi per tal de decorar la meva façana amb motius d’un conte infantil (he proposat Pere i el llop). Saber que puc dir hola a l’alcalde del poble, i que conèc de qui és filla la noia que està fent cua davant meu al supermercat, o que les meves filles ronden els tres carrers vianants de la vila amb les seves amigues i sense que jo m’hagi de preocupar, perque si tenen set vindran a casa o picaran a casa de la veïna per demanar un got d’aigua.
Puc fer broma amb la dona de l’estanc sobre el color de la meva façana quan li pinten la seva. I em trobo amb saludats quan m’espero que surtin els nens de l’escola. I jugo amb els amiguets de la meva petita (blancs o negres o maghrebins) quan van a casa de la meva ex a festejar el seu aniversari. I m’apropo a les converses que comenten el darrer esdeveniment local (un accident a la carretera, un avió que, a Sant Pere, ha volgut emular el 9/11) i puc seure al Sui (el bar de costat de casa) a fer una cerveseta sabent que abans o després encetaré conversa amb algun pare del col·legi, o algun veí que seurà al costat meu sense cap altra intenció que no sigui passar una estoneta relaxada sense demanar res, simplement donant-se, i permetent que em doni. Puc parlar en francès amb la Fàtima, en català amb gairebé tothom i en castellà quan vull.
I trobo el meu altaveu integrat dins la xarxa de websites locals, i me’l trobo figurant com a una estació dins l’esquema ben parit i enginyós on som tots aquells que alcem la veu des d’aquí a la blogosfera.
¡Carai! M’hi sento bé a casa, a Sant Antoni, a Vilamajor.
Responder

