Fin-de

Me voy tierra adentro, a respirar el frío de los secanos, a catalogar el color de los eriales, a disfrutar del pantone de los marrones de los campos arados que esperan la siembra de invierno, ya próxima. A efectos de inventario, recorreré mi encinar, mi pequeño tomillar y me extraviaré por entre lienzos de niebla espesa. De noche me acogeré al amparo de la mesa puesta por mamá, enhebraré las últimas noticias con mi padre, leeré periñódicos antiguos y recortes de noticias que se me escaparon. Me serviré una cervecita antes de cenar, mientras las niñas remolonean y descubren el mundo con grititos de sorpresa.

Con suerte, saldré luego a brujear por el paseo, recalaré en un pub o en otro, apenas saludaré a nadie, pero enzarzaré mi abstemia inoperante en los brugales (que no brezales) con limón y tal vez eche a volar a lomos del humo verde, y acabe bailando sin consuelo frente al Segre y bajo la luna que nos mira de canto.

Parlaré la meua llengua sense embuts ni espardenyes a la boca, la deixaré anar, tal com raja, com lo Segre. I al cotxe sentiré un cop i un altre la música dolça de la Borgonya del secle XIV. Voltaré els trossos, trepitjaré les fulles negres de les pomeres que ara encatifen els passadissos on s’arrengleren els arbres. Potser passaré una estona a fer un clot per planatr-hi una alçineta de les que conreuo aquí al Baix Montseny, potser pensi que és massa aviat. Potser no faci res més que buscar un lloc on plantar-la un altre dia.

I quan torni potser les orquídees, que ja apunten, hauran desplegat llurs flors delicades. Potser els amics hauran pensat que fa massa temps que no parlen amb mi, i vulguin trucar-me. Potser llavors, un cop tornat, trobi una carta a la bústia. O dos.

Responder

